Jak poradzić sobie z bólem krzyża
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Jak poradzić sobie z bólem krzyża

Co raz więcej osób ma problemy z kręgosłupem ,w gronie moich znajomych większość cierpi na zwyrodnienie kręgosłupa. Niektórzy z nich odczuwają co jakiś czas dolegliwości w mniejszym stopniu ale mam i takich którzy maja problem z codziennym funkcjonowaniem ,maja problemy z poruszaniem się ,wstawaniem rano z łóżka.

Schorzenie to wynika z nieprawidłowej postawy ciała już w wieku dziecięcym,zła postawa z czasem prowadzi do nieodwracalnych zmian w budowie kręgosłupa. Bóle pleców w dużej mierze są spowodowane brakiem ruchu. Warto więc co jakiś czas sprawdzić samemu w domu w jakiej formie znajduje się nasz kręgosłup. Zalecane jest wykonanie paru prostych ćwiczeń które sprawdzą formę naszego krzyża. Pierwsze ćwiczenie pomoże nam sprawdzić giętkość naszego kręgosłupa.

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujemy krzesła lub taboretu ,wchodzimy na krzesło i robimy skłon staramy się jak najniżej sięgnąć palcami rąk nie uginając kolan partner lub partnerka zaznaczają odległość od krawędzi krzesła. Jeżeli wynik wynosi ponad 13 cm a masz 40-49 lat to twój kręgosłup jest w bardzo dobrej formie ,jeżeli wyniki wynosi 1 cm czas zająć się ćwiczeniami .

Drugie ćwiczenie wykaże w jakiej formie są nasze mięśnie grzbietu w tym celu kładziemy się na dywanie z ułożonymi za głowa dłońmi chwytami jakiś stabilny przedmiot może to być krzesło na którym siedzi partner i przez 20 sekund staramy się unosić wyprostowane nogi pod katem 90st jeżeli udało Ci się wykonać 15 razy a jesteś w wieku ponad 40 lat to masz mocne mięśnie grzbietu jeżeli wynik wynosi poniżej 8 razy czas na ćwiczenia wzmacniające .

W przypadku bolących pleców wato parę razy w tygodniu poćwiczyć niekiedy proste ćwiczenia przynoszą ulgę .kładziemy się na dywanie na plecach uginamy kolana tak by stopy opar4ły się na podłodze ręce kładziemy za głową i napinamy pośladki ,ręce w tym czasie podnosimy do góry starajmy wytrzymać w tej pozycji 10-15 sekund ćwiczenie powtarzamy 15 razy.

Następne ćwiczenie to tak zwany koci grzbiet ,klękamy na dywanie opieramy ręce na podłodze .kolana rozstawiamy na szerokość ramion i na przemian wyginamy plecy w gorę i w dół unosząc i opuszczając głowę pamiętając prawidłowym oddychaniu wdychając powietrze w trakcie wypinania pleców w gorę a wydychając opuszczając w dół.

Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa to również leczenie ziołami na zapalenie stawów kręgosłupa stosuje się mieszankę w składzie

1.kwiat bzu czarnego 100 gr
2.kwiat rumianku 40 gr
3.liść melisy 60 gr
4.owoc jarzębiny 60 gr
5 liść pokrzywy 100 gr
6.owoc dzikiej róży 100 gr
7.ziele pięciornika gęsiego 100 gr

Zioła mieszamy razem wsypujemy do szklanki czubata łyżkę i zalewamy wrzątkiem przykrywamy na 15-20 minut cedzimy i pijemy 3 razy dziennie po szklance,w okresie wiosna lato dodatkowo możemy pić napar z mniszka lekarskiego zalewając łyżkę szklanką wrzątku pijemy dwa razy dziennie rano i wieczorem po posiłku.

Na bóle kręgosłupa warto robić sobie kąpiel ze sieczki owsianej wsypując 500 gr sieczki do garnka i zalewamy to 5 litrami wody letniej ,pozostawiamy na 3-4 godz po tym czasie gotujemy na małym ogniu pod przykryciem prze 30 minut przecedzamy i wlewamy do wanny dopełniamy wodą o temperaturze do 40 stopni i zażywamy kąpieli przez 30 minut.

Dodatkowo wskazane jest w bólach pleców stosowanie olejku z dziurawca który można przygotować sobie samemu w warunkach domowych napełniając pusta butelkę kwiatostanem dziurawca i zalewamy to oliwą z oliwek . Oliwa musi przykryć kwiatki , tak przygotowany specyfik odstawiamy na 14-21 dni ustawiając na parapecie okna by świeciło na nią słońce. Po tym czasie przecedzamy przez gazę odciskając oliwę z kwiatków. Tak przygotowany olej stosujemy do nacierania bolącego krzyża ,po pewnym czasie bóle powinny ustąpić.